צילום: מתוך הקטלוג של ליאל יוסף
שתף:

תצלום מתוך קטלוג השמלות של ליאל יוסף
 
אהבתה של ליאל יוסף לאופנה התחילה כבר בגיל 6: "הייתי תופרת שמלות קטנות לבובות שלי ומפנטזת על שמלות מלכותיות", היא נזכרת, "כשגדלתי והתחלתי להתעסק בשמלות ערב, הבנתי שהאהבה האמתית שלי היא לשמלות כלה והחלום הוא ללוות את הכלה בכל התהליך ושנים רבות לאחר מכן דרך התמונות".

איך התחלת בתחום ומתי פתחת את העסק?

"התחלתי לעבוד בתחום האופנה בגיל 15, במשך שנים הלבשתי נשים. במהלך לימודי עיצוב אופנה החלטתי שאני בשלה מספיק בכדי לפתוח את העסק שלי. תחילה פתחתי בבית ובתחילת 2015, לאחר שהבנתי שאני לא עומדת בעומס וזקוקה לתופרות נוספות ולמקום גדול יותר, פתחתי את הסטודיו שלי".

מאיפה את שואבת השראה לעיצוב?

"ההשראות לעיצוב משתנות כל הזמן, בדרך כלל אני שואבת השראה ממוזיקה, מהלקוחות שלי, מעצבים מהעולם בדגש על מעצבים צרפתיים ורוסים, סרטים תקופתיים, ואפילו מאופנת רחוב".

מיהו המודל לחיקוי שלך?

"המנטור שלי הוא זוהיר מוראד, מעצב בינלאומי, מה שמייחד אותו זאת צורת העבודה הקפדנית שלו, כל אבן מודבקת בנפרד, ירידה לפרטים, תשומת לב לכל תפר וכמובן שיצירתיות מופלאה. כאן בסטודיו אנחנו מחקים רבות את סגנונו על מנת ליצור קולקציות הוט קוטור מיוחדות".

מה מבדיל את הסטודיו שלך משל אחרים?

"מספר דברים מייחדים את הסטודיו שלנו: אני מעורבת בכל דגם ודגם עד רמת שזירת האבנים. הסטודיו שלנו ביתי ומזמין. אנו דואגים לפתח יחסי חברות קרובים עם הלקוחות שלנו בכדי לשמור על קו תקשורת פתוח. בנוסף, חלק מהבדים מיובאים בלעדית מחו"ל וחלק אף מוכן על ידנו. תו התקן בסטודיו גבוה ביותר גם בתפירה וגם באיכות הבדים. אנו עושים גם מידות גדולות בקו צעיר ומודרני כי אנחנו מאמינים שאין סיבה שאישה מלאה תתלבש באופן מבוגר ולא מחמיא".
 
 
 
צילום: מתוך הקטלוג של ליאל יוסף
תצלום: מתוך קטלוג שמלות הכלה של ליאל יוסף

כמה זמן לפני החתונה כדאי להתחיל לתכנן את שמלת הכלה?

"תמיד עדיף להתחיל בחיפושים אחר שמלת הכלה המושלמת כחצי שנה לפני האירוע. יש המון מעצבים מוכשרים וכל אחד מהם מציע סגנון שונה. בכדי להבין למי ללכת עלייך ראשית להבין באיזה סגנון תרצי לבלות את היום החשוב בחייך".

ספרי על התהליך הממוצע לעיצוב השמלה שקורה מרגע שהכלה יוצרת קשר לראשונה ועד שהשמלה מוכנה.

"התהליך בעיצוב שמלת הכלה המושלמת מתחיל בפגישה עם המעצבת. בפגישה אנחנו נבין את הסגנון הכללי שהכלה שלנו רוצה ואז נוכל להמליץ לה על הגזרות שיטיבו עמה. לאחר מכן נמדוד מספר גזרות בכדי לתת לה את הכיוון הכללי. בפגישה הבאה לאחר שגיבשנו את הגזרה לשמלה נבחר ביחד את הבד מתוך מבחר אין סופי של בדים בסטודיו ואז מתחיל תהליך התפירה, אצלנו בסטודיו אנחנו ממליצים על בין 4-7 פגישות מדידה על מנת שנוכל לבצע שינויים אפשריים תוך כדי תנועה בכדי שהשמלה תצא מושלמת".
 
לפני מספר חודשים הגיעה לסטודיו של ליאל לקוחה שעשתה אצלה כבר מספר שמלות ערב והודיעה לה שבשעה טובה היא מתחתנת. "מההיכרות שלי איתה ידעתי שהתהליך יהיה מעניין כי זאת לקוחה שאוהבת דברים שונים ומעניינים ושלא חוששת להפקיד את המושכות בידיי, מספרת ליאל,  "הייתה לה בקשה חריגה, היא ידעה שהיא רוצה 2 שמלות וביקשה שאצפה בסרט 'גסטבי הגדול' ובסרט צרפתי תקופתי ואשאב משם השראה לשמלות שלה, וכך היה. את השמלה הראשונה עיצבנו בסגנון ויקטוריאני בהשראת הסרט הצרפתי והשמלה השנייה הייתה בלבן עם נגיעות כסופות ופרנזים מקריסטלים בהשראת הסרט "גסטבי הגדול ".
 
 
מתוך הקטלוג של ליאל יוסף
מתוך הקטלוג של ליאל יוסף
 
 

מהי המגמה האופנית בתקופה האחרונה לשמלות כלה?

"השנה אנחנו ממשיכים לראות שמלות כלה צמודות וסקסיות התפורות מתחרות בגווני שמנת ולבן מלוכלך. לקראת הקיץ אנחנו צפויים לראות יותר שימוש בטול משי הנותן מראה רך ועדין. ברמת הגזרות אנחנו צפויים לראות שמלות 2 חלקים מגניבות ואופנתיות כאשר חלק אחד תמיד יהיה רפוי יותר (אם החצאית צמודה חלק עליון רפוי ולהפך), מחשופי וי עמוקים  וגזרות סירה חושפות כתפיים".

איך אמורה להיראות שמלת כלה לנשים בעלות גזרה מלאה?

"מאוד אינדיבידואלי אבל הגישה לתפירה לנשים מלאות היא הדגשת היתרונות שלהן והסתרת הפגמים.  כשאני ניגשת לעיצוב כזה אני רושמת על הדף את כל האזורים שהייתי רוצה לטשטש ורעיונות לביצוע, לאחר מכן יושבת עם הכלה ואנחנו בונות יחד את הגזרה שלה".

מחוך -  כן או לא?

"תלוי בכלה. בדרך כלל אמליץ לעשות "מחוך קל" שנותן מראה של מחוך, תופס היטב, מחטב אך נוח בהרבה".
לכלות בהריון ישנה התלבטות לא קטנה באשר לבחירת שמלה. "בדרך כלל לכלות שבתחילת ההיריון אנחנו נעשה שמלה רגילה אך לא נשתמש במחטבים קשיחים או בבדים מחטבים על מנת לא להקשות על התנועה או ללחוץ על הרחם או על שלפוחית השתן, "מסבירה ליאל.  "לכלות שבהריון מתקדם תמיד אמליץ ללכת על גזרות רפויות יותר, בדים נשפכים, לשמור על גזרה נקייה , חלק עליון בולט (בדר"כ מחורז) וחצאית שקטה".

איך לדעת צריכה להיראות שמלת הכלה האידאלית?

"שמלת הכלה האידיאלית בעיני זאת שמלת כלה שמייצגת את המתחתנת שלי בצורה הטובה ביותר. שמלה אל-זמנית אך משקפת את רוח התקופה, עדינה , נסיכותית, נוחה ומחמיאה".

איך משלבים בין שמלה שהיא גם יפה לגם נוחה?

"היום מאוד קל ליצור שמלה שהיא גם נוחה (יחסית) וגם יפה ועושים זאת בעזרת הבדים החדשים בשוק אשר מחטבים בצורה טובה אך גם נמתחים בכדי לאפשר תנועה. בנוסף, שימוש בגזרות נשפכות ורכות הופכת את הנוחות למקסימלית יחד עם התאמת השמלה בצורה מושלמת לגוף הלקוחה".
 

אל איזה סגנון תכשיטים את ממליצה לשילוב עם שמלות כלה?

"הסגנון משתנה בהתאם לשמלה. לשמלות מלאות חרוזים אמליץ להשקיט עם התכשיטים וללכת על עגילים עדינים בלבד. לשמלות יותר נקיות אמליץ "להתפרע" קצת עם התכשיטים ואולי גם להוסיף קישוט ראש מעניין. אך תמיד אמליץ על עגילים למסגור יפה של הפנים. דבר נוסף שחשוב לשים לב אליו זה ששיבוץ התכשיט יהיה תואם לשיבוץ שבשמלה על מנת ליצור הרמוניה בין הבגד לתכשיט".

איזה טיפים והמלצות יש לך לגבי שמלות לצילומי טראש?

"טרם בחירת השמלה לצילומי הטראש עדיף להבין עם הצלם את הקונספט של הצילומים. לדוגמא: לצילומים בים אמליץ להשתמש בבד שיפון על מנת ליצור מראה רך וסקסי".

לאיזה אישיות היית שמחה לעצב שמלת כלה ולמה?

"הייתי שמחה לעצב את שמלת הכלה של דקוטה ג'ונסון ("50 גוונים של אפור"), יש לה טעם ייחודי, בשילוב מראה לא מתאמץ, עדין, רך אך תמיד עם טוויסט מעניין".

מה את חושבת על הכלות הישראליות?

"הכלות הישראליות מהממות, חשוב להן להיות ייחודיות, חשובה להן הנוחות, הן לא פשוטות, זה יום מאוד חשוב והן מאוד לחוצות לפני אבל הן מכירות תודה בצורה הטובה ביותר וכל תהליך כזה שווה את הרגעים של אחרי".
 

לכל הדילים בקטגוריית שמלות כלה לחצו כאן >>>


שתף: